januar 20, 2010

Polka Dot og selvmedlidenhed!


Og så gik de forventninger op i røg....Kender I ikke sådan en dag, hvor man forsøger at være den gode mor, men uanset odds'ene ender dagen bare mindre vellykket? Har arbejdet hjemmefra idag (Det i sig selv er klart på positivlisten.) Henter børnene lidt tidligere idag - nu skal der bages muffins. Begejstringen er stor hos alle, og jeg når at tænke; Det bliver helt sikkert en god eftermiddag/aften. Dumdræstigt bevæger jeg mig ud af planken ganske naivt; Et hyggeligt aftenbord dækkes og jeg laver lidt lækkert mad til ungerne. Pludselig befinder jeg mig i et virvar af sætninger fra et netop fyldt 6 årige: Årrhh er der lasagne igen??? Du ved godt jeg ikke kan lide lasagne. Alle ved, at Møller drikker øller, og VUPTI; Hvis stupide mor eventuel ikke skulle have fattet budskabet første gang, følges det troligt op af et altid loyalt ekko i form af den endnu bedrevidende Lillebror. Efter en lang smøre af overbevisninger om forskellen på lasagne og  flødekartofler gik middagen nogenlunde. Tilbage sidder jeg dog med den Polkaprikkede dug og skåle (Polka Dot har iøvrigt stor rennæssance herhjemme pt.) og en smule selvmedlidenhed over at være alene med ungerne i denne uge, hvor Patrick er på herreskitur......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så GLAD for din kommentar - Skønt :0)