januar 31, 2010

Stofnarkoman – men det skete jo endeligt!

Afhængighed er min last! Og jeg har desværre adskillige af dem. Èn af dem er stofafhængighed…..og den er faktisk ret stor. Når jeg bevæger mig ind i en stofbutik, kan man lige så godt sælge en Poul Reichardt livsstil til mig, for det ene køkkenternede stof efter det andet polkaprikkede, kaster sig ned i min vogn. (På billedet ses blot omkring 10% af den samlede mængde!) Og så har jeg en lille hemmelighed mere, som mine åbenmundede fingre har lyst til at plapre løs om, til stor gene for min fornuft….Jeg kan faktisk ikke rigtig sy! Godt så – der fik jeg det sagt! (Virkeligt klogt Rikke, når mange andre bloggere fremviser deres ene flotte quiltede sengetæppe efter det andet! Nu vinder du virkelig deres lyst til at læse mere på din blog!)


Jeg kaster mig selvfølgelig med jævne mellemrum ud i sy-projekter, men ikke altid med lottogevinst, som udfald – Måske skulle jeg prøve at benytte fremmedordet ”at sy efter mønster” noget mere! Sidste gang syede jeg for eksempel et par fede baggy pants til Sophia. Der var dog lige et lille lille, men vigtigt ”Aber dabei”….Sammensyningen af skridtet blev lidt lang…OKAY!!! Sådan cirka under knæet. Bukserne var så ”baggy’et”, at hun slet ikke kunne gå i dem, med mindre hun gik med knæene samlet – hvilket jeg dog også straks fik påtalt af den irriterende 6-årige perfektionist…

Efter at være startet i blogland, er jeg dog helt uventet blevet ”sy-genfødt” og er blevet voldsomt inspireret i håndarbejde – STOR tak til jer alle.. Vedlagt billede er af et nylavet dynebetræk til Lucas. Og det er faktisk fuldt funktionsdygtigt, hvilket i sig selv ikke altid er en garanti, når det kommer fra mine hænder. Ingen uventede syninger på steder, hvor det ikke er meningen eller glemt isyede nåle – og kantbåndene har jeg faktisk lavet selv :0))) Jeg havde ikke set det komme, men er pt. lige så stolt, som da jeg lavede grydelapper i folkeskolen (hvilket i øvrigt heller ikke lige frem var et vellykket projekt!)

1 kommentar:

Jeg bliver så GLAD for din kommentar - Skønt :0)