april 11, 2011

Pimp up my camping

Sidste år fik jeg debut, som campist. Jeg havde godt nok ikke lige set den idé komme. Og frygten steg endnu mere, at etikken som Hr. og Fru Danmark ville være påhæftet mig forevigt, da jeg fandt ud af campinglivets facetter. Med dette mener jeg, at jo mere jeg gik i de forskellige campingcentre, jo mere underligt fandt jeg det, at man var i stand til at kunne finde gardiner til sit telt, som havde samme stof, som til hynderne på ens stole. Jeg fattede det ikke rigtig – og kunne slet ikke se mig i den ens camping habit med fadbamsen hvilende på maven. Samtidig befandt jeg mig i et dilemma, for jeg er jo også af holdningen, at camping ska sgu indeholde en vis for primitivitet. Derfor havde jeg det også underligt med at leve sammen med et-stk-udstyrs-liderlig-skal-finde-den-mest-komfortable-måde-at-tage-på-camping-på-mand. Fra sidelinjen kunne jeg magtesløs se penge blive brugt på et 35m2 telt med intet mindre en 4 soverum, en lille weber gasgrill, oppustelige loungestole, bambusbord og gulvtæppe til teltet. Hvordan skulle det lige ende?

Midt i al virvaret og mit brokkeri over den overdimensionering af campingudstyr Patrick var i gang med, fandt han på et godt udtryk…Vi skal sgu da bare ”pimp up my camping”! Og med ét slog det mig, at selvfølgelig var det dét vi skulle gøre. Det blev til polkaprikkede dug, fede ting fra Rice og ikke mindst fik Patrick lavet en rød stofledning til lampeskærmen. Selvfølgelig var det en tand (En KÆMPE kindtand!) for pimpet, men det gjorde, at vi ikke kunne lade være med at trække på smilebåndet med glæden over at have skabt vores første campinghjem i en stil ingen andre havde ;0)

Afsted det gik mod Italien. Nu kan jeg bare ikke vente med at komme af sted til sommer igen. Med telt til Italien, hvor tiden går i stå med familiehygge, god mad - og god stil ;0)) (beklager den dårlige billede kvalitet)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så GLAD for din kommentar - Skønt :0)