februar 03, 2011

Fastelavn og Murphy

Ja, nu står jeg så her igen med en erindring af skamsang af ”Fastlavn er mit navn” til ingen nytte.. Såfremt I ikke har læst indlægget fra sidste år, kommer det her. Blev grueligt IGEN mindet om det i dag, da sedlen om Fastelavn hang på døren i Børnehaven.

Årh nej - totalt flashback!

Henne i børnehaven idag var kalenderen blevet opdateret med et "Fastelavnsarrangement" i februar. "Hvor dum har man lov til at være"-sætningen stod atter engang bøjet i neon ved tanke om sidste års bommert.
I min evige bestræben efter den perfekte moderrolle fremskaffede jeg til fastelavn sidste år et prinsesse-outfit (meget imod den prinsessehadende mors vilje - Det må tages en anden dag) til Sophia og Lynet McQueendragt til Lucas. Endelig en grund til at føle sig overskudsagtig, da børnehaven havde gjort meget ud af at oplyse, at ingen forældre skulle føle sig forpligtiget til at klæde deres børn ud til lejligheden. (Børnehaven ville have udklædningstøj man kunne låne.)

Humøret var helt sikkert i top, og jeg skal indrømme, at jeg ganske selvtilfreds fik pisket en stemning op med adskillige highfives og selvfede kommentarer. Ungerne fik klart indoktrineret, hvor heldige de var over at have en mor, der kunne fremskaffet disse formidable kostumer. I bilen blev "Fastelavn er mit navn" på det groveste skamsunget, så da vi svingede ind på Børnehavens P-Plads, ville den oppiskede begejstring ingen ende tage...Murphys lov længe leve!
Sophia var helt sikkert en prinsesse værdig, da hun med stor selvsikkerhed var klar til at blive beundret for sin prinsessekjole med skiftende farvelys....og det blev den i allerhøjeste grad af alle de andre børn, som sad på gulvet i færd med at hoppe i flyverdragten iklædt deres almindelige tøj. I et desperat forsøg på at redde den over for mine unger, fik jeg fremstammet et "Fedt, så får I næsten to fastelavnsfester i fuld udklædning" har helt sikkert virket malplaceret hos pædagogerne....Godt mine vidunderlige unger efterhånden er hærdede og overbærende. Tvivler på den går, når de når teenagealderen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så GLAD for din kommentar - Skønt :0)